Anora, Berner ja Mtech Digital Solutions ovat kehittäneet ViljaLinkki-sovelluksen, joka digitalisoi viljakaupan dokumenttien hallinnan ja helpottaa tiedonkulkua viljan myyjien, ostajien ja kuljetusliikkeiden välillä. ViljaLinkki integroi viljakaupan dokumentit suoraan ostajan ERP-järjestelmään. Ratkaisu tekee viljakaupasta aiempaa nopeampaa, läpinäkyvämpää ja virheettömämpää – ja vähentää paperityötä merkittävästi.
”Tavoitteemme on tarjota kaikille viljan osto-organisaatioille yhtenäinen ja virheetön tapa hallita kaupan dokumentteja. Meillä ViljaLinkki on integroitu M3-toiminnanohjausjärjestelmään”
Berner ja Anora hyödyntävät ratkaisua omassa viljanhankinnassaan, mutta kummallakaan ei ole pääsyä muiden toimijoiden tietoihin.
ViljaLinkin keskeiset hyödyt viljelijälle
- Kaikki omat myynti- ja kuljetuserät näkyvät samassa paikassa, ostajasta riippumatta
- Paperiset viljapassit jäävät historiaan
- Mahdollistaa viljan alkuperän ja ympäristövaikutustiedon hallinnan
- Sovellus on viljelijöille ja kuljetusliikkeille maksuton
- Rakennettu kustannustehokkaaksi, skaalautuvaksi ja mobiilikäyttöön sopivaksi
”ViljaLinkki on merkittävä askel kohti tehokkaampaa ja läpinäkyvämpää viljakauppaa. Se näyttää viljelijälle kaikki hänen myymänsä erät ja niiden tilanteen – oli ostaja sitten Anoralta tai Berneriltä”
ViljaLinkin kehityksestä vastaavat Anora, Berner ja Mtech Digital Solutions, ja se perustuu yhteiseen innovaatiotyöhön vuosilta 2023-2024.