Palkanlaskentaominaisuus on vakiona mukana kaikilla WebWakka-käyttäjillä ja löytyy Toiminnot-valikosta. Palkanmaksun yhteydessä voi kätevästi hoitaa tulorekisteri-ilmoitukset.
Palkansaajan perustiedot
Syöttämällä työntekijän perustiedot sekä verokortin tiedot Henkilöstö-kohtaan, ohjelma hoitaa loput laskennasta. Riittää, että valitset palkansaajan ja kirjaat päiväykset sekä lisäät laskelmaan palkkalajit summineen, kuten kuukausipalkan tai maksettujen työtuntien määrän, mahdolliset kilometrikorvaukset tai luontaisedut yms. Tämän jälkeen voit tulostaa palkansaajalle palkkakuitin ja lähettää yhdellä hiiren klikkauksella palkkailmoituksen tulorekisteriin.
Kuva 1. Palkansaajan perustiedot toimivat pohjana palkanlaskennassa
Tulorekisterin ilmoitukset palkanmaksun yhteydessä
Voit tehdä ilmoitukset tulorekisteriin palkanmaksun yhteydessä. Kun tiedot pidätysprosenteista on syötetty WebWakkaan, palkkojen laskenta ja tietojen lähetys tulorekisteriin käy helposti.
Samoin kerran kuukaudessa jätettävä Työnantajan erillisilmoitus lähetetään WebWakasta sähköisesti Tulorekisteriin Raportit-osion kautta. Raportit löydät Toiminnot-valikosta.
Huomaathan, että voidaksesi lähettää palkkatietoja tulorekisteriin, tulee yrityksen tietoihin lisätä tiedot työeläkevakuutuksesta sekä työtapaturmavakuutuksesta.
Tarkemmin näistä kaikista kerron Palkanlaskenta -webinaarissa. Webinaarin aineiston voit ladata pdf muodossa luettavaksi täältä . Webinaarin tallenne tulee myöhemmin kuunneltavaksi myös nettisivuillemme webinaarit -osioon.